Mzdy nemusí být první oblastí, kde byste očekávali inovace, ale když si uvědomíte, kolika lidí se týkají – a jak často – je zřejmé, že změna je nutná. Proces musí být rychlý, přesný a bezpečný. Ale zároveň by měl být i snadný, důvěryhodný a pohotový. A právě zde přichází na řadu interaktivní zpracování mezd (Conversational Payroll).
Interaktivním zpracováním mezd (Conversational Payroll) myslíme využití chatbotů s umělou inteligencí, nástrojů pro zasílání zpráv nebo hlasových rozhraní, která umožňují lidem přirozeně a interaktivně komunikovat se mzdovými systémy. Může to být například zaměstnanec, který se v Microsoft Teams zeptá chatbota: „Kdy dostanu výplatní pásku?“ Nebo manažer, který požádá o opravu mzdy prostřednictvím zabezpečeného portálu. Nebo mzdová účetní, která chce zjistit, kdy je plánováno další zpracování mezd, nebo u kterých zaměstnanců chybí bankovní údaje.
Tyto nástroje už dnes mění způsob, jakým mzdy fungují – a právě včas. Podle výzkumu SD Worx je snižování nákladů na zpracování mezd aktuálně největší výzvou v oblasti mezd v Evropě. Hned za ní následuje zlepšení zkušenosti zaměstnanců spojené s výplatami – což ukazuje, že efektivita a zaměření na lidi jdou ruku v ruce.
Zde je šest důvodů, proč věříme, že interaktivní zpracování mezd (Conversational Payroll) bude hrát klíčovou roli v budoucnosti mzdových služeb.